ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان : امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی برای هر مشکلی یک راه وجود دارد بنابراین بد رنگ بودن دندان ها، ناهنجاری های دندانی و یا از دست رفتن تعدادی از دندانها را به راحتی می توان رفع کرد.

برای رفع مشکلات دندان روش های زیادی وجود دارد که  بهترین روش توسط دندانپزشک انتخاب می شود .

به مرور زمان دندان ها دچار پوسیدگی یا مشکلات دیگر می شوند و فرد مجبود است تا دندان پوسیده شده یا لق را بکشد .

کشیدن دندان باعث ایجاد یک حفره خالی در دهان می شود که جلوه زیبایی ندارد .

همچنین کشیدن یک دندان می تواند عمل جویدن را برای فرد دشوار سازد بنابراین روشی باید وجود داشته باشد که جای دندان کشیده شده یا افتاده شده پر شود.

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته است .

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست ؟

به بیانی ساده ایمپلنت دندان یک ریشه مصنوعی به فرم پیچی شکل و از جنس تیتانیوم خالص است که در استخوان فک کاشته می شود و دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد.

ایمپلنت ها قطعاتی در اندازه های مختلف هستند که با توجه به اندازه دندان کشیده شده و اندازه استخوان موجود، ایمپلنت با سایز مناسب برای بیمار انتخاب می شود.

ایمپلنت ها جنس های مختلفی دارند که با توجه به نوع و کشور سازنده آن تقسیم بندی می شوند به همین دلیل برای مطلع شدن از بهترین جنس ایمپلنت توصیه می شود با دندانپزشک خوب و ماهر مشورت کنید.

پروتز متکی بر ایمپلنت دندان می تواند ثابت یا متحرک باشد و برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته کاربرد دارد .

مهم ترین مزیت ایمپلنت ، عدم استفاده از دو دندان مجاور به عنوان پایه گذاری می باشد ، بنابراین در این روش دندان های مجاور تراش داده نمی شوند.

همچنین برای انجام ایمپلنت فرد بی هوش نمی شود و تنها از بی حسی موضعی استفاده می شود .

آیا کاشت ایمپلنت، درد دارد؟

در اصل کاشت ایمپلنت دندان نوعی جراحی است و برای قرار دادن ایمپلنت، استخوان فک فرد جراحی می شود .

بنابراین در روزهای اولیه حس درد طبیعی است و امکان دارد درد ، دو تا هفت روز طول بکشد که در این دوران فرد می تواند از مسکن های تجویز شده برای کاهش درد استفاده کند.

عوارض ایمپلنت

در واقع کاشت ایمپلنت به خودی خود عوارضی ندارد و عوارض نادر مرتبط با ایمپلنت به علت عدم رعایت بهداشت توسط بیمار یا اعمال نیروی زیاد به ایمپلنت، ایجاد می شوند.

یکی از  عوارض عدم رعایت بهداشت ایمپلنت ، عفونت  لثه و استخوان اطراف ایمپلنت می باشد .

رعایت بهداشت در طی انجام ایمپلنت اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر موارد بهداشتی رعایت شود هیچ گونه عوارضی به وجود نخواهد آمد .

به همین دلیل برای انجام ایمپلنت یک دندانپزشک خوب و مرکز دندانپزشکی مجهز با رعایت قوانین استریل را انتخاب کنید تا از بروز هرگونه عوارضی در امان باشید.

آنچه موفقیت طولانی مدت ایمپلنت را تضمین می کند شامل این موارد است :

• جراحی دقیق و با مهارت با حفظ حداکثر استخوان در اطراف ایمپلنت و استفاده از پیوند استخوان در موارد ضروری
  • انجام درمان پروتزی دقیق با توزیع یکنواخت نیروهای جویدن بر روی ایمپلنتها و دندانهای طبیعی و پیشگیری از اعمال نیروی بیش از حد بر ایمپلنت
  • رعایت بهداشت دقیق ایمپلنت توسط بیمار و مراجعه مرتب به دندانپزشک برای چکاپ ایمپلنت

درباره dreblaghian

پاسخ بدهید